Search
Close this search box.

אולמות אירועים עם מרחב מוגן – למה זה חשוב ואיך בוחרים מקום מתאים

ישנם דברים שרק ישראליים יכולים לחשוב עליהם ולהבין אותם. לצערנו, אחד הדברים האלה היא החשיבות של מרחב מוגן במבנים, בין אם זה מבנה פרטי, עסקי, ציבורי או אחר. אירופאי או אמריקאי, לא יודעים מה זה מרחב מוגן, למה זה חשוב ואיזו משמעות יש לו.

לצערנו, בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים מוצאים את עצמם נדרשים למרחבים מוגנים, בתכיפות רבה יותר. אם בהתחלה, הטווח היה מאוד מצומצם באזור הדרום, עם השנים, הוא גדל והתרחב גם לאזורים אחרים בשפלה, מרכז, שרון ובתקופות שונות גם בצפון הארץ. בכל פעם כשקיים איום ביטחוני ובוודאי כשקיים אירוע, בפרט מבצע או מלחמה, אז הצורך במרחב מוגן, לדעת איפה הוא נמצא וכיצד מגיעים אליהם תוך זמן קצר גובר.

לכן, זוגות או משפחות המעוניינות לחגוג אירוע מסוים, בוחרים לחפש אולמות אירועים עם מרחב מוגן, בוודאי אם מדובר באזורים מועדים לאיומים ביטחוניים, כגון אזור הדרום וכן אזור הצפון שנמצא קרוב לגבול. אז במקרה בו יש איום של ירי טילים, אפשר להגיע במהירות אל המרחב המוגן ולהישמר.

 

למה חשוב לבחור אולם אירועים עם מרחב מוגן?

יש לכך שלוש סיבות עיקריות:

הסיבה ראשונה היא, שרק כך אפשר לייצר אירוע בסביבה בטוחה בתקופות מתוחות.

הסיבה השנייה היא שאורחים רבים יעדיפו לא להגיע לאירוע שאין בו מרחב מוגן, אם מדובר על תקופה מתוחה.

הסיבה השלישית היא פרוצדוראלית. אם אין למקום מרחב מוגן, יכול להיות שלא יתקבל אישור לערוך את האירוע.

 

מה צריך לבדוק כשמחפשים אולמות אירועים עם מרחב מוגן?

ראשית, צריך לוודא שהאזור עם המרחב המוגן הוא קרוב מספיק בשביל שיהיה ניתן להגיע אליו בהקדם מהמקום בו נערך האירוע, בין אם זה החלק המקורה או החלק הפתוח. המעבר בין שני החלקים, חייב להתבצע בצורה ישירה, מהירה ופשוטה. אם זה יכול לקחת זמן, אז זה עלול להיות מסוכן ובעייתי. צריך לקחת בחשבון שאם יש באירוע כמות גדולה של אורחים, זה עלול להיות מסורבל ומסוכן יותר.

שנית, מאחר ובאירוע אמורים להיות נוכחים עשרות אם לא מאות אורחים, יש לבחור אולמות אירועים עם מרחב מוגן בכמה אזורים. כלומר, יותר ממרחב מוגן אחד, כאשר צריך לוודא שכל אחד מהם יכול להכיל כמות גדולה של אורחים, בשביל שכולם בסופו של דבר יוכלו לתפוס מחסה. בעיקרון, אם קיים חשש לאיום ביטחוני, מוטב לערוך אירועים קטנים ולא גדולים.

שלישית, יש לוודא שהדרך אל המרחב המוגן זמינה, נגישה, ברורה לכולם. לשם כך, יש לוודא שישנם שלטים המסמנים את הדרך, הדלתות פתוחות, אין מכשול שעומד בפני אנשים עם כסאות גלגלים או מוגבלויות שונות בתנועה ועוד. רצוי לוודא זאת כמובן לפני שמחליטים לשכור אולם כזה או אחר.

אולם אירועים

מאמרים נוספים בנושא
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!