Search
Close this search box.

בשרים מומלצים לגריל גז

בעולם בישול החוץ ההולך ומתפתח, מעט מכשירים זכו לפופולריות והערצה כה רבה כמו גריל הגז הנאמן. הנוחות, קלות השימוש והיכולת להעניק לבשרים טעם מעושן ומענג הפכו אותו למרכיב עיקרי במנגלים ובמפגשים בחצר או במרפסת. גרילי גז יכולים להתאים לכל סוג של בשר, אך ישנם בשרים מסוימים שבאמת זוהרים כאשר הם מבשלים על ציוד זה. בואו נחקור את אמנות הצלייה ונעמיק בתחום הבשרים המומלצים לגריל הגז ונחשוף את הסודות להשגת מידת עשייה מושלמת.

סטייקים – אלגנטיות צורבת

כשזה מגיע לצלייה, הסטייק הוא אחד הכוכבים. כדי להשיג צריבה מפוארת, התחילו בחימום מראש של גריל הגז לחום גבוה. מתבלים את הסטייקים במלח, פלפל וכל תבלין נוסף שאתם מעדיפים. מניחים את הסטייקים על רשתות הגריל, ומאפשרים לסימני גריל מפתים להיווצר. לעשייה מדיום-רייר, צולים את הסטייקים כ-4-5 דקות לכל צד. השתמשו במדחום לקריאה מיידית כדי להבטיח טמפרטורה פנימית של סביב 54 מעלות צלזיוס, דבר שמבטיח מרכז סטייק ורוד לחלוטין.

עוף – עסיסיות עדינה

צליית עוף על גריל גז היא דרך מענגת להחדיר בו ארומה מעושנת תוך שמירה על עסיסיות עדינה. חזה עוף ללא עצמות וללא עור הם בחירה מצוינת לגריל גז. למניעת יובש, תנו לעוף לשבת במרינדה עשירה כמה שעות לפני הצלייה. חממו את הגריל לחום בינוני-גבוה ושמנו קלות את הרשתות כדי למנוע הידבקות. צולים את העוף כ-6-7 דקות לכל צד, תוך הקפדה על טמפרטורה פנימית של 74 מעלות צלזיוס. לטוויסט של טעם, מירחו על העוף תוך כדי הצלייה רוטב ברביקיו אהוב עליכם.

צלעות כבש – פינוק בטעם

גרילי גז יכולים לפתוח עולם של טעמים עבור צלעות כבש, מה שהופך אותם למנה שקשה לעמוד בפניה. התחילו בתיבול הצלעות בתערובת עשבי תיבול ותבלינים המשלימה את הטעמים הטבעיים של הבשר. חממו את הגריל לחום בינוני וצרבו את הצלעות 2-3 דקות לכל צד. לאחר מכן, העבירו אותם לחלק קריר יותר של הגריל כדי לבשל בעקיפין למשך 6-8 דקות נוספות. כוונו לטמפרטורה פנימית של 63 מעלות צלזיוס לקבלת תוצאה עדינה ועסיסית.

המבורגרים – קלאסיקה

המבורגרים מהווים את אחד המאכלים הבשריים האהובים בכל העולם וישראל אינה יוצאת דופן במקרה הזה. גרילי גז מציעים פלטפורמה מצוינת לשכלל אותם, התחילו ביצירת בשר בקר טחון לקציצות, שימו לב לא לקצוץ את הבשר יתר על המידה שכן אנחנו רוצים שיהיה מעט גושי. חממו את הגריל לחום בינוני-גבוה והניחו את הקציצות על הרשתות. צלו על הגריל כ-3-4 דקות לכל צד לקבלת עשייה בינונית, תוך הגעה לטמפרטורה פנימית של 71 מעלות צלזיוס.

גריל הגז שלכם הוא יותר ממכשיר בישול ועל ידי בחירת הבשרים הנכונים ושליטה באמנות הצלייה, אתם יכולים לרומם את חוויות האוכל שלכם למקום חדש לגמרי.

מאמרים נוספים בנושא
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!