Search
Close this search box.

הפקת אירועים קולינריים

הפקת אירועים קולינרייםמי לא אוהב אוכל טוב? אירועים קולינריים הם אירועים יצירתיים ומהנים במיוחד שמספקים זכרונות טובים. חוויות קולינריות הן חוויות שנצרבות בתודעה שלנו כך שאנחנו זוכרים איפה היינו, מה אכלנו ועם מי. הפקת אירועים קולינריים היא אחת האפשרויות שלכם לערוך אירוע מהנה, יצירתי, מרתק ומגבש. על הפקת אירועים קולינריים נרחיב במאמר הבא. 

 

בחרו את אופי האירוע

הפקת אירועים קולינריים הם אירועים שמשאירים טעם של עוד ומספקים חוויה מהנה ומשמעותית. ישראל היא מעצמה קולינרית שכוללת מאכלים תרבותיים, ריחות שונים, חומרי גלם מיוחדים וטעמים ייחודיים. כאשר מפיקים אירועים קולינריים יכולים לבחור בין אירוע עם אופי של שוק שכולל דוכני אוכל צבעוניים, טעימות מיוחדות, תחרויות ואתגרים מפתיעים ועוד. אפשרות נוספת היא לבחור באירוע עם אופי פנסי יותר ולכלול טעימות יין, גבינות, קינוחים מפנקים ועוד. כל אחת מהאפשרויות יכולה להשתלב עם השנייה כך שאין סוף לאפשרויות. את אופי האירוע חשוב להתאים לקהל היעד של האירוע על מנת לספק להם חוויה ייחודית ומרגשת. 

שמרו על יצירתיות

הפקת אירועים קולינריים צריכה לכלול יצירתיות רבה. לדוגמא, ניתן להפיק אירוע קולינרי בו תתבצע סדנת אוכל. המוזמנים יוכלו גם להנות מגיבוש חברתי וגם לקבל ידע וכלים בנוגע להכנת מאכלים שונים, להכיר שיטות בישול שונות, לעבוד עם חומרי גלם שונים, להכיר מתכונים חדשים ועוד. כך ניתן גם להנות ממאכלים טעימים וגם מחוויה חברתית ייחודית, מצחיקה ומחזקת שתיחרט בזיכרון של המוזמנים לעוד הרבה זמן. 

 

בחרו את השף המתאים

אחד הפרמטרים החשובים להפקת אירועים קולינריים הוא לבחור את השף המתאים או את המנחה של האירוע. חשוב לבחור בשף שמלבד להכנת אוכל טעים יוכל לתת טיפים ואנקדוטות על מאכלים שונים וליצור חיבור אנושי ייחודי. חשוב לבחור את השף בהתאם לקהל היעד של האירוע הקולינרי ולמטרה שלו. לדוגמא, אם מדובר באירוע גיבוש של חברה חשוב לבחור בשף או במנחה שיוכלו להנחות את הערב, לכלול שאלות, משחקים משעשעים ויתרמו לגיבוש העובדים. 

 

אל תשכחו שיווק

אחד הערכים של הפקת אירועים קולינריים הוא שניתן לשלב ביניהם לבין שיווק. על ידי אירועים קולינריים ניתן להטמיע את המותג שלכם, לבנות תדמית חזקה וליצור אמירה עיצובית מיוחדת. אם תחשבו על זה, בדרך כלל לאנשים יש זיכרון מהותי על האוכל שהיה באירועים ועל הקינוחים במקום. לכן, השקיעו באוכל והתאימו אותו למוזמנים שלכם. 

 

הראו יחס לכולם

כאשר מפיקים אירוע קולינרי קל להתפזר וללכת לכיוונים שונים של מאכלים ייחודיים וטעמים מיוחדים. עם זאת, חשוב לזכור את כל המוזמנים שלכם, להעניק להם יחס ולהתאים להם את האירוע. לדוגמא, אם יהיו באירוע מוזמנים צמחוניים או טבעוניים, חשוב שלא כל האירוע יתבסס על בשר או גבינות. כך גם בנוגע לאלרגניים. כיום, המודעות והאפשרויות למנות טעימות וייחודיות ללא גלוטן לדוגמא, עלתה באופן משמעותי. לכן, חשוב להתאים את המנות לכלל האורחים על מנת שאף אחד לא יישאר רעב. בשביל להיות בטוחים שאתם פונים לכולם, ניתן לערוך סקר מקדים בו תשאלו מה ההעדפות של המוזמנים בנוגע לסוג האוכל שיהיה באירוע, האם הם צמחוניים או טבעוניים, האם יש להם אלרגיות מסוימות וכדומה. כך תוכלו להיערך לאירוע בצורה הטובה ביותר ולא להשאיר אף אורח רעב. 

בחרו חברת הפקה מתאימה

כפי שהבנו, הפקת אירועים קולינריים יכולה להיות משימה לא פשוטה שמצריכה מכם לקחת בחשבון מגוון פרמטרים חשובים ופרטים רבים שיש להם חשיבות רבה. לכן, ההמלצה היא לקבל ליווי מקצועי מתאים ולבחור בחברת הפקה מתאימה, מקצועית, אמינה, מנוסה, בעלת ידע מתאים, בעלת כלים מתאימים ובעלת קשרים חשובים. בחירת חברה מתאימה יכולה לעשות את ההבדל בין אירוע ייחודי שייזכר לטובה לבין אירוע פחות טוב. לכן, בשביל להפיק אירוע מושלם בו כל המוזמנים ייהנו ויישארו עם טעם של עוד חשוב לבחור בחברה מתאימה. ההמלצה היא לבחור בחברת הפקה שמתמחה בהפקת אירועים קולינריים באופן ספציפי ולא בהפקת אירועים בכללי. כך החברה תדע לקחת בחשבון את המאפיינים החשובים השונים ולתת מענה לצרכים השונים של האירוע. 

 

אז כיצד תבחרו חברה מתאימה?

כפי שציינו הפקת אירועים קולינריים צריכה להתבצע על ידי חברה מקצועית ומנוסה שתוכל לתכנן אירוע מדויק. על מנת לבחור חברה מתאימה יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים חשובים- 

  • ניסיון

ככל שלחברה יש יותר ניסיון כך אתם יכולים להיות בטוחים שהיה  תהיה מקצועית יותר ואמינה. לכן, בחרו בחברה עם ניסיון וותק בתחום. חשוב לוודא שלחברה יש את הידע בתחום ושיש לה את כל הכלים הנדרשים על מנת להפיק אירוע קולינרי מושלם. על מנת להיות בטוחים בבחירת החברה מומלץ לבקש לראות עבודות קודמות שלה. כך ניתן להתרשם מהחברה, מהאירועים אותם הפיקה בעבר ולקבל החלטה מושכלת. 

  • התמחות

כאשר בוחרים חברת להפקת אירועים קולינריים חשוב לבדוק מה תחום ההתמחות שלה. יש חברות שמתמחות בהפקת אירועים עסקיים, יש חברות שמתמחות בהפקת אירועי גיבוש ויש חברות שמתמחות בהפקת אירועים קולינריים. שימו לב שלעתים יש חברות שמתמחות במספר סוגי אירוע ויכולות לתת מענה מושלם לצרכים שלכם. לכן, בחרו בחברת הפקה שתחום ההתמחות שלה מתאים לצרכים שלכם ושתספק לכם מענה מתאים. 

  • ערכו פגישה 

לפני שאתם בוחרים חברה להפקת אירועים קולינריים, מומלץ לערוך פגישת ייעוץ ראשונית פרונטלית. בפגישה פרונטלית תוכלו לקבל רושם ראשוני על החברה ולבחון את החיבור שיש לכם עם אנשי הצוות שיפיקו את האירוע. כמו כן בפגישת הייעוץ תקבלו הצעת מחיר בהתאם לצרכים שלכם. 

  • המלצות 

לבסוף, מומלץ לקבל המלצות על החברה בשביל להיות בטוחים שאתם מקבלים החלטה מושכלת. ניתן לקבל המלצות ממגוון גורמים שונים כמו קולגות, לקוחות קודמים של החברה או אפילו באינטרנט על ידי קבוצות בפייסבוק, פורומים ואתרים שונים. 

קראו עוד על: איך בוחרים חברה להפקת אירועים עסקיים?

מאמרים נוספים בנושא
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!